Innerwave – weg met die vakantiekilo’s

Weg met die vakantiekilo’s

De zomer gaat vaak gepaard met een paar barbecues, festivals, een wijntje op het terras en een ijsje op het strand. Heb je een heerlijke vakantie gehad, maar wel een paar extra kilo’s als souvenir mee naar huis genomen? Als je thuis weer gewoon gaat eten en wat meer beweegt dan raak je die kilo’s vaak vanzelf weer kwijt.

Gaat het je niet snel genoeg? Begin met kleine veranderingen en leer jezelf weer gezonde eetgewoontes aan. Ook als je meer wilt afvallen kunnen deze tips je helpen.

 

Geen excuses, start nu

Wacht niet tot morgen, of tot volgende week. Het is altijd een goed moment om je gezonde leefstijl (weer) op te pakken. Ook als je een etentje of feestje hebt is een dag nooit ‘verloren’. Alle beetjes helpen.

Work that muscle!

Met cardio verbrand je over het algemeen meer calorieën dan met krachttraining. Maar door aan krachttraining te doen, vergroot je je spiermassa. Spieren verbranden meer calorieën dan vet. Hoe meer spiermassa je hebt, hoe meer energie er nodig is om deze spieren te behouden en hoe meer je dus verbrandt. Door je spiermassa te vergroten, kan je ruststofwisseling verhogen.

 

Geen alcohol

Alcoholische drankjes bevatten niet alleen calorieën, ze vergroten ook de eetlust. Gebruik daarom (voorlopig) geen alcohol, of beperk je alcoholgebruik tot één á twee glazen in het weekeinde.

Zorg voor voldoende slaap

Te weinig slaap zorgt dat er meer van het hormoon ghreline wordt aangemaakt. Dat hormoon wekt de eetlust op. Uit onderzoeken bleek dat kort slapen ervoor zorgt dat proefpersonen meer gingen eten, grotere porties kozen en meer honger hadden.

 

Stel haalbare doelen

Als je te veel focust op een getal op de weegschaal, bestaat het gevaar dat je teleurgesteld raakt als het afvallen niet zo snel gaat als je hoopt.

Richt je daarom niet op de kilo’s die je wilt afvallen, maar stel iedere week bijvoorbeeld 3 haalbare doelen. Het is makkelijker om jezelf te motiveren als je op korte termijn succesjes boekt.

Een paar voorbeelden van weekdoelen zijn:

 

  • Ik ga deze week twee keer naar de sportschool
  • Ik ga iedere dag na het eten 30 minuten wandelen
  • Ik zet een alarm op 5 minuten als ik drang heb om te snoepen of snacken (en misschien kun je de drang onderdrukken als het alarm afgaat?)
  • Ik doe alleen boodschappen met een lijstje en koop niets wat er niet op staat
  • Ik neem deze week niet meer dan één glas wijn
  • Ik eet niets meer na 19 uur

 

Detox als kickstart 

Is er meer voor nodig om je gezonde leefstijl weer op te pakken of de kilo’s kwijt te raken? Een detoxkuur is een goede start voor als je wilt afvallen.  Naast reinigen van je lichaam, is de detox ook goed om vastgeroeste gedragspatronen te doorbreken.

Vaak weet je zelf heel goed wat je valkuilen zijn. De trek in zoet direct na het avondeten, de smoesjes om niet te sporten of het glas wijn bij het koken. Maar dat weten, wil nog niet zeggen dat het makkelijk is om (eet)gedrag te veranderen.

Tijdens een detoxkuur ben je je heel bewust van wat je eet (en wat niet). Tijdens de opbouwfase denk je bewust na over je nieuwe eetgewoonten.  De Innerwave detox kuur kan net het zetje in de rug zijn dat je nodig had om je levensstijl te veranderen.

Klik hier voor meer informatie over de Innerwave complete kuur




Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *